foto Meike UbbinkAALTEN – Het Aaltense Sjoksfestival is erin geslaagd om de jonge talentvolle zangeres Meike Ubbink naar het evenement te halen. Zij zal een concert geven in de tent van ’t Noorden op de markt vanaf 22.00 uur. De Bredevoortse Meike is bekend van het tv programma The Voice Kids, waarin zij dit jaar wist door te dringen tot The Battles met het nummer ‘Woman’ van Anouk.  Meike maakte daarna deel uit van het team van Angela Groothuizen.

Meike Ubbink staat garant voor een kwalitatief hoogstaand optreden waarin ze covers zingt van onder meer The Script, Adèle, Amy Winehouse en natuurlijk van haar idool Anouk. De Bredevoortse zingt al van jongs af aan. Ze zong in verschillende musicals en won als 13-jarige Artez/Rotary Raw Diamond Award in Enschede, een jaar later werd ze eerste bij Dinxpers Got Talent. Daarna trad ze regelmatig op in de regio. Zo stond ze op het podium bij Bredevoort Schittert en trad ze op bij het Proms Concert van muziekvereniging De Eendracht. Kort geleden maakte Meike haar opwachting bij Poladiso bij De Pol.

De 24e editie van het Sjoksfestival, traditioneel op de laatste zaterdag van mei, wordt dit jaar gehouden op 30 mei. Vijf horecaondernemers doen mee met het muzikale spektakel. Op vijf locaties klinkt muziek van allerlei allooi, voor elk wat wils. Elke kroeg heeft zelf gezorgd voor een band of DJ van prima kwaliteit. De voorverkoop voor het Sjoksfestival is inmiddels in volle gang, passe partouts zijn te koop bij Albert Heijn Aalten, Sportshop Navis en bij de vijf deelnemende horeca: Zalencentrum ’t Noorden, Malle Babbel, café Leuven, café restaurant Stegers en oerkroeg Schiller. Bij het polsbandje zit een kaartje met het programma en een plattegrond gevoegd.


De opbrengst van het Sjoksfestival is bestemd voor volleybalvereniging BOVO, in ruil daarvoor helpen BOVO leden mee met de organisatie van het evenement door muntverkoop, opbouwen, controles en opruimen. “Ik adviseer de mensen om de Sjoksfestival Facebookpagina in de gaten te houden. We hebben regelmatig leuke acties waarmee passe partouts of munten te winnen zijn. De eerste actie staat al online en er zijn twee toegangsbewijzen te winnen”, aldus organisator Christiaan ter Haar.

 


Met dank aan de sponsors:

logo Aalten logo Rabobank logo Triple A Networks logo Jos Tolkamp transport logo Navis Sport logo Brugman verhuur logo Niek Vriesen verhuur logo buro voor muziek logo Achterhoek Nieuws logo AFM logo AFM



Ontwerp, realisatie en eigendom van Foeke Zeilstra